My ilegálny software nemáme - vyhlásil CEO Opel

Odkedy prepukol emisný škandál s dieselovými motormi v septembri, ostatní výrobcovia áut museli odpovedať na otázky o svojich vlastných postupoch. Opel opakovane ujasňoval, že nepoužil žiadne nelegálne zariadenie na obídenie meraní, ale nové obvinenia zo skupiny životného prostredia Deutche Umwelthilfe (DU) a nemeckých médií tlačia na výrobcov áut, aby to obhájili zas. CEO Opel- Karl-Thomas Neuman vydal stanovisko, ktoré hovorí: "My v Opli nemáme žiadny nelegálny software. Naše motory sú v súlade s právnymi požiadavkami. Očákávame od autorít, že budú zdieľať tento uhol pohľadu." To by malo všetko vysvetľovať.

Obvinenia poukazujú na to, že software v motoroch Opel nemusí byť celkom legálny. Nemecká vláda vyhlásila, že chce emisie Opla prekontrolovať ešte raz, konktrétne u Zafiry a Insignie sedan pri rýchlostiach nad 90míľ/h. Neuman povedal, že spôsoby testovania DU a mediálnych organizácií neboli zdieľané s Oplom, ale Bloomberg povedal, ze média uvádzajú, že podrobné výsledky zdieľané boli.

Hlavní funkcionári sa stretnú s nemeckým ministerstvom dopravy a budú situáciu spoločne riešiť.

Vyhlásenie pre tlač:

Stanovisko CEO skupiny Opel Dr. Karl-Thomas Neuman na súčasnú diskusiu

17.05.2016

„Ministerstvo životného prostredia (DUH), Monitor and Spiegel vytvorili dojem, že našli nové fakty hovoriace o tom, že Opel používa nelegálne zariadenie na oklamanie výsledkov emisií pri ich meraní. Tieto podozrenia sú nesprávne!

Ako sme sa vyjadrili skôr, my v Opli nemáme žiaden takýto nelegálny software. Naše motory sú v súlade s právnymi požiadavkami. Vždy sme transparentne spolupracovali s autoritami v Európe a aj naďalej budeme. Opel už poskytol KBA v októbri 2015 detaily k firemného software-u, kalibrácie motorov a emisných postupov. Verejnosti poskytneme viac informácií po tom, ako sa porozprávame s autoritami.

Nedávne obvinenia založené na zisteniach hackera pána Felixa Domke sú zavádzajúce zjednodušovania a dezinterpretácie týchto zložitých vzájomných vzťahov moderného systému obmedzenia emisií vznetového motora.

Zariadenia na meranie emisií sú vysoko sofistikovaným jednotným systémom, ktoré sa nedajú rozložiť na samostatné parametre.

Keďže meódy a protokoly z aktivít DUH, Monitoring and Spiegel stále neboli zdieľané s Oplom, spoločnosť nie je v pozícii vyhodnotiť tieto obvinenia. Podľa našich nezávislých meraní a zo skúseností s experimentami uverejnenými predtým DUH, musíme zopakovať, že neveríme, že tieto výsledky sú objektívne a vedecky preukázateľné.

Prirodzene sme dostali ponaučenie z našich aktuálnych diskusií s autoritami a verejnosťou. Pri každom novom motore dbáme na skúšky. Stále ďalej vylepšujeme efektivitu úpravy emisií našich SCR dieselových motorov tak ďaleko, ako zákony fyziky umožňujú. To zahŕňa aj dobrovoľné servisné úkony pre autá, ktoré už jazdia po cestách, začínajúce v júni."