Astra GTC- prvýkrát na cestách

OPEL ASTRA GTC


Po tom, ako sa najpredávanejší model v histórii, Astra, rozšíril o ďalšiu sestričku, ktorá dostala označenie J, Opel zaznamenal zvýšený dopyt. Vďaka obrovskému návalu nových žiadostí o kúpu, rozšírili výrobu okrem Russelheimu aj do Gliwic, Ellesmere Portu(UK) a ďalších 5. Práve toto bol jeden s „motorov“ prečo sa pustiť do návrhu športovej verzie GTC. Z počiatku sa objavovali rôzne koncepty, ktoré sa líšili v niektorých detailoch, ale 7. júla nemecká automobilka konečne zverejnila skutočné fotky a potvrdila detaily ohľadom auta(3-dverový, 5-sedačkový športový kompakt). Koncom roka 2011 sa postupne objavujú v masmédiach nové správy a fotky tejto beštie. Prvý kúsok zažil premiéru na výstave vo Franfurkte 15. Septembra 2011. Pod kapotou sa mu skrýval 2-litrový preplňovaný benzínový 4-válec so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou s výkonom úžasných 290k. Ďalej bol vybavený Wattovým priamovodom, adaptívnym mechatronickým FlexRide podvozkom, samosvorným diferenciálom a Štart/Stop technológiou.Astra GTC je viac než len osekaná verzia „5-dveráku“. Obsahuje nové panely a mnoho ďalších komponentov, ako napríklad HiPerStruts na prednej náprave, ktorú môžeme nájsť v Insignii OPC. Použitím tohto prvku je možné obuť až 20“ elektróny. Nájdeme v nej motory v rozsahu 120 – 180 koní.
Dlho na seba nenechal čakať ani Irmscher. Už má pripravenú svoju verziu, ktorá sľubuje dych vyrážajúci zážitok. Zmeny sa týkajú predného spojleru, prednej masky, bočných línií, pribudne zadný difúzor, strešný spojler, 4-výfuk a obuté bude na 21“ elektrónoch Turbo. Bohužiaľ, Irmscher ešte nezverejnil fotky svojho interiéru, no jedno je isté- vnútri nájdeme jemnú kožu a hliníkové pedále. Motory sa tiež dočkali úprav, keď z pôvodnej preplňovanej 1.6-tky s 180k „vytlačili“ až 212k a 272Nm krútiaceho momentu. Podvozok bude o 30mm nižšie.
Ceny za budú pohybovať od 22 000eur až po 28 000eur v závislosti od motoru a výbavy.


Ukážka novej Astry od Autoevolution :)