EGR - solenoidový ventil

Tak, stručne zkúsim popísať na čo slúži EGR : ... na konci 80-tich rokov sa nám ekológovia úplne zbláznili a začali kecať do všetkého okolo - vrátane áut. Vedelo sa z teórie spaľovacích motorov, že čím vyššia je teplota pri expanzii v spaľovacej komore, tým väčšia je účinnosť motora, ale tým väčší je obsah NOx vo výfukových plynoch - a začalo sa bádať nad tým ako túto teplotu znížiť. Nebolo vymyslené nič lepšie, len vziať časť výfukových plynov a priviesť ich späť do komory - výsledkom bolo zníženie NOx, ale zároveň aj mierna strata účinnosti ( asi o 5%).Ak to niekoho naštvalo, tak môže urobiť nejjednoduchšiu vec - stačí odpojiť konektor od solenoidu EGR, a dať doňho odpor odpovedajúci hodnote odporu cievky tohoto solenoidu (pre x20xev to je 33 Ohm - a logicky min. 8W, najradšej 15W výkonu). Ale !!! - ide to urobiť len pokiaľ je tesný samotný EGR ventil !!! V praxi to potom znamená, že solenoid EGR je celú dobu vypnutý, zatiaľ čo ECU to nezistí - napája miesto toho ten odpor. Výsledkom je čistejšia zmes vo valcoch a logicky aj vyššia teplota spaľovania - ktorá prináša pozitíva aj negatíva. Pozitíva - vyšší výkon (ale nepoznáš to, cca o 2-5 koní) aj točivý moment, nepatrne nižšia spotreba (maximálne do 0.5l/100km), odpadá závislosť na funkcii pomerne poruchovej súčiastky. Negatíva - teoreticky nižšia životnosť (prakticky možno tak len o 1%, napríklad taký obyčajný "civilný" chiptuning znamená tak -15% , stále je to hodnota IMHO zanedbateľná), motora, a z hľadiska ekológie - oveľa vyššia produkcia NOx vo výfukových plynoch (u STK nemá vplyv - nemeria sa). Toť.... asi všetko...